Meten is weten
Een bewoner in het Soesterkwartier was heel blij met haar nieuwe keuken en vroeg of de tegels ook gelijk vervangen en uitgebreid konden worden. De tegels waren nog niet afgeschreven, mevrouw moest de vervanging daarom zelf betalen. De kosten waren per vierkante meter. Zij is hiermee akkoord gegaan, het werk is uitgevoerd en de rekening [...]
Zo – dat is snel!
Een nieuwe bewoner heeft twee jaar lang bij Portaal aan de bel getrokken over de noodzaak van een schilderbeurt voor zijn tuinpoort. Na verhuizing van de oude bewoners was de poort immers van Portaal. Na twee jaar en nog geen schilderbeurt, is hij bij Hestia terecht gekomen. Twee weken later was de poort geschilderd en kreeg [...]
Andere wending
Meerdere huurders in één complex vroegen of Hestia duidelijkheid van Portaal kon krijgen over eventuele plannen voor plaatsing van dubbelglas. De vraag kwam naar aanleiding van vochtproblemen in de woningen, waarbij dubbele beglazing de oplossing leek. Dubbele beglazing stond bij Portaal niet in de planning, maar ook Portaal had van dit complex klachten over vocht [...]
Stankproblemen
Hestia kon niet helpen bij het oplossen van stankproblemen in een slaapkamer. De stank komt van buren die ‘s- avonds op het balkon roken en de lucht de aangrenzende slaapkamer intrekt. De oplossing van dit probleem ligt in de relatie tussen deze buren en bereidheid rekening met elkaar te houden. Hestia heeft de weg naar [...]
Gelijkheid
Toen een dakraam vervangen moest worden, ging de huurder er van uit dat zij een geïsoleerd raam met glas zou krijgen, net als bij andere woningen in de straat. Toen bleek dat zij een kunststoffenraam zou krijgen heeft ze Hestia ingeschakeld. Na bemiddeling is het alsnog een raam met glas geworden, met de toezegging van [...]
Schadevergoeding
Door bemiddeling heeft een huurder schadevergoeding gekregen. Portaal maakte een fout door meer vloerdelen uit een woning te verwijderen dan afgesproken. De schadevergoeding was nodig omdat er als gevolg van de fout, meer vloer vernieuwd moest worden.