Wat doet Hestia?

Beschikbaarheid van woningen gaat niet alleen over ‘een woning’. Het gaat over de juiste woning voor u. Maar, zoveel mensen zoveel wensen. Om aan al deze woonwensen te voldoen moet het aanbod van woningen voldoende én gevarieerd zijn.

Het is geen nieuws dat betaalbare huurwoningen schaars zijn en nieuwbouw niet zo eenvoudig en snel te regelen. We zoeken daarom in de tussentijd naar snelle, soms tijdelijke, oplossingen om meer woonruimte aan te bieden én de beschikbare woningen zo eerlijk en verantwoord mogelijk te verdelen.

De gemeente stelt de regels, de corporaties voeren de regels uit. De huurdersverenigingen zoals Hestia denken en praten mee en geven advies over de regels en hoe het beter kan. Dit is werk in uitvoering.

Heeft u een idee waar we mee aan de slag kunnen? Laat het ons weten!

Spreekuur en klachtenbemiddeling

Spreekuur en klachtenbemiddeling

Het kantoor van Hestia is open voor bezoek op maandag en donderdag van 9 tot 12 uur. Een afspraak is niet nodig, maar zeker prettig. Dan weet u zeker dat de juiste persoon aanwezig en beschikbaar is

Als u geen kans hebt ons op maandag- of donderdagochtend te bezoeken of te bellen, dan kunt u vragen of klachten ook via het formulier naar ons mailen.

Wij nemen dan contact op voor meer informatie of gelijk antwoord. Wij vragen dan om informatie ? contactgegevens, aard van het probleem en wat u er zelf aan gedaan hebt. Het is handig als u eventuele correspondentie en foto?s meeneemt/ meestuurt.

Ons kantoor is op de begane grond, makkelijk bereikbaar en goed toegankelijk.
Van Randwijcklaan 33 | 3814 AB Amersfoort |

Telefoon: (033) 470 10 49 | secretariaat@bvhestia.nl

Let op – eerst naar Portaal!

Hestia heeft geen rol bij de toewijzing en verdeling van woonruimte. Dit is voorbehouden aan de corporaties.

Heeft u vragen over de beschikbare woningen, woningruil, woonruimteverdeling of (hulp bij)verhuizing, neem dan eerst contact op met Portaal. U kunt met Portaal bellen : 0800 7678225

Pas als Portaal een vraag of probleem niet voldoende beantwoordt of oplost kan Hestia u mogelijk helpen.

Veel informatie is te vinden op de websites van:

Portaal

Woningnet

Een klacht melden?

Heeft u een klacht en krijgt u geen gehoor of juiste afhandeling bij Portaal?
Laat het ons weten.

Woonruimteverdeling ? Het zo eerlijk en verantwoord mogelijk toekennen van woningen. Doorstroming ? Bestaande huurders verhuizen naar een woning die beter bij hun veranderende wensen past. Verhuisketen ? E?n verhuizing leidt tot een andere verhuizing.